söndag 30 januari 2011

Star Wars: Den mörka sidan.

Så jag var ute och gick med min hund när jag kom och tänka på en sak:
Är det inte lite konstigt av den mörka sidan att faktiskt kalla sig "Den Mörka Sidan" eller "The Dark Side"?
Det måste ju vara svårare att rekrytera folk när de vet att de slåss för de onda?
De som är på "The Dark Side" måste ju få en känsla från namnet att de faktiskt är bad guys? Och om de inte vet det så tycker jag att deras ledare borde ge vissa hintar.
Åh här kommer vår ledare, den långa cyborgen med jättemörk röst och som stryper folk när han blir sur..oh och han heter DARTH VADER !?? De som är under honom har grå uniformer som liknar SS-uniformer? Men det är ju stylish ! Och här kommer Darth Vaders ledare som är en gammal creepy gubbe i en svart kåpa, han må ha gula ögon och skjuter blixtar ur händerna men han sitter faktiskt med personalen när det är lunchdags! wtf! I vilket fall så vet de ju att de jobbar för "IMPERIET", det ger ju en viss klang av att man är the bad guy! Oh vår bas är en rymdsation stor som en måne? Den har möjligheten att förinta hela planeter? Aaa men vi måste ju ha ett kontor och det finns ju faktiskt kabeltv här!

"Luke come to the dark side"
"But isn't the dark side bad?"
"Well... no.. we are the good guys..we fight rebells?"
"Yeah but the rebells are fighting evil..and your name is the dark side?"
"Carebears was taken..just come here."

Nja jag vet inte om det här inte !