söndag 30 januari 2011

X-Men: First Class 2011

Så i juni har vi ännu en ny film i den nu ganska långa raden av X-men filmer.
Nu är inte jag den som vanligtvis klagar på nya koncept osv men bara genom att titta på bilder som finns hittills och vilka skådespelare som ska vara med så ser den riktigt dålig ut. Ut över internet så verkar det här faktiskt vara den allmänna uppfattningen, tyvärr.
Jag kan inte överhuvudtaget se James McAvoy som en ung Charles Xavier, det finns inte. Patrick Stewart spelade Xavier i de tidigare filmerna och självklart så förstår jag ju att det inte går att ta honom till den här filmen.. karln är över 200 år gammal.. men det problemet jag ser här är dels att Patrick Stewart har spelat Xavier brittisk, ska James McAvoy göra en brittisk accent?
Och det faktum att Patrick Stewart är en så otroligt mycket bättre skådespelare än James McAvoy, han har stora skor att fylla pojken.
Vi har även Michael Fassbender som Magneto, det här skulle jag faktiskt kunna se framför mig. Både Ian McKellen och Michael Fassbender har samma lugn av en gentleman, det här kommer troligtvis att hjälpa övergången en hel del.
Den förutfattade meningen är att det enda som kommer att rädda den här filmen är en hel del nya och intressanta mutanter.. vi får hoppas att det är fel.