torsdag 3 februari 2011

Firefly 2002

2005 så kom en sci-fie film vid namn Serenity, det här är en helt ok mellow film.
Men tre år innan den så kom serien som gjorde filmen: Firefly.
Det är en sorts western-sci-fie-tv4-tidig-eftermiddag-på-90-talet-serie.
Första avsnittet gav jag förs 5sekunder innan jag var tvungen att stänga av för det var så dåligt.
Ryckte upp mig, slog på det igen.. nu gick det 38 sekunder innan jag var tvungen att stänga av.
"Det KAN inte vara SÅ dåligt" tänkte jag och slog på igen..
4 Minuter in och jag gav upp, gick ut med hunden istället.
Nu fick jag tanken: Ok det kanske bara är pilotavsnittet som är skit, så jag slog på avsnitt nr2 istället.
Tro det eller ej men jag har faktiskt kunnat titta 5-6 minuter utan att stänga av hittills.
Idén är inte dålig, western-sci-fie är ju lite rolig. Skådespelare är inte heller dåligt eftersom vi har den
alltid så stilige Nathan Fillion med. Storyn är också spännande, vad är det då som gör det dåligt?
Allt, hela känslan av serien är så otroligt B. Effekterna, manuset, allt är bara så otroligt obekvämt och tillgjort.
Däremot så ger det ju lite nostalgi..för som sagt är den ungefär lite krasslig som New Adventures of Robin Hood från 1997 (http://www.imdb.com/title/tt0115289/), och vem tittade inte på det som barn? ;)
Självklart så ska jag ge den här serien en chans till och kommer komma med uppdateringar.
Jag hoppas verkligen att det blir bättre.