tisdag 8 mars 2011

Fear Itself, Masters Of Horror

Är du sugen på halv-B-ig skräck? Men inte sugen på att 2 timmars uppbyggnad och sen 1 timme slutstrid?
Då rekommenderar jag serierna Fear Itself och Masters Of Horror, varje avsnitt är som en skräckfilm på
ca 45min till 1 timme. Självklart så är en del bättre än andra och effekterna är inte alltid så topnotch men
det är väldigt roande i vilket fall. Om ni ser på Masters Of Horror så rekommenderar jag speciellt avsnitten skrivna av skräckmästaren själv: Clive Barker. Jag har för mig att han har ungefär 2-3 avsnitt genom hela serien som han personligen har skrivit. Det finns även 1-2 avsnitt skrivna av John Carpenter (Halloween osv).
Det är mysig kvällsunderhållning, man kanske är sugen på att se en film men har inte riktigt tid för man ska upp på jobbet tidigt imorgon, perfekt ! Ett avsnitt i Fear Itself som är riktigt bra är Skin and Bones som spelar sig runt en gammal indianmyt..
En man kommer tillbaka till sin familj efter en misslyckad guidetur i bergen, han är utsvulten, sönderfrusen, och svag.. med tiden så får han tillbaka sina krafter och där med också minnen från bergen. Han berättar att han och de andra red vilse i en storm, de tog skydd i en grotta.. dagarna går och de börjar känna sig hungriga såklart. I slutändan så tvingas de äta varandra för att överleva..
Hemma på gården så börjar hästar och andra djur att försvinna, den gamle indianen på deras mark tror han vet varför.. han misstänker att den svage frusne mannen har blivit besatt av en såklallad Wendigo.
RIKTIGT bra avsnitt må jag säga..
Tror det bara finns 1 säsong av Fear Itself och typ 2 av Masters Of Horror.
Have a good one !