söndag 13 mars 2011

The Smurfs 2011

Skulle jag ha sett det här komma?
Hela min barndom våldtagen av Hollywood?
Nope...I did not see this coming...

SMURFARNA, de underbara välvilliga små blåa...vad..de..nu..är.. snurfar..
Det som stör mig lite med det här är att de ska tvinga in smurfarna i vår värld..ALLTID om de ska göra
en nykretion på ett gammalt koncept så ska de av någon anledning sätta ihop det med VÅR VÄRLD..

Åh här har vi ett gammalt folkkärt koncept...Oj nu är vi CRAZY och sätter ihop dess färgglada natur..MED VÅR VÄÄÄRLD, hahahaha se vad galet det blir, vi tar även antingen en rik uptight man/kvinna som behöver lära sig vad som är viktigt i världen och centrerar filmen runt han/henne fast att filmen heter
det gamla fina konceptet..
eller så tar vi en loser som inget går bra för och centrerar filmen runt han/henne istället.

Varför kunde vi inte bara ha en smurffilm? en film som faktiskt handlar om smurfarna i smurfbyn ?
Där Gargamel försöker få tag på dem osv?
Visst det hade ju varit ett hinder att faktiskt kunna komma på en bra story men då hade vi kanske fått en bra
genomarbetad film också? eh?
Ja jag ska ju egentligen inte döma såhär i förtid..men jag håller inte andan för den här filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0472181/