måndag 20 december 2010

Första Blogginlägget, spännande.

Hej kära läsare (Känns som att jag ropar in i en stor tom grotta när jag skriver det).

I hela mitt liv så har TV och Film varit en sån stor del att jag numera inte kan leva utan det.
Stora delar av min barndom spenderade jag framför en TV i vardagsrummet, en låda full av VHS-band och en
gammal seg VHS-spelare. I mina tonår så fick jag en DVD-spelare och började köpa DVD-filmer så fort jag hade råd. Idag som en ung vuxen så följer jag Filmvärlden med högt intresse och har en respektabel filmsamling på ett hundratal DVDer.
Nu har jag gått ett steg längre..
Välkommen till min Filmblogg, Biologiskt
Här kommer jag att recensera Film och Tv-program på ett enkelt och ickesnobbigt sätt.
Jag kommer både att ta upp filmer som jag tycker är bra, ok, och dåliga för att få lite svängrum ;)
Förhoppningsvis så kommer vi att kunna undvika snobbiga dolda budskap och konstiga submeningar och bara njuta av den rena underhållningen.
Hoppas att det går relativt bra nu ;) Imorgon (idag) kommer jag att skriva den första recensionen, vi får väl se vad det blir på för film.
Klart Slut.